Ετικέτες

Σελίδες

menou

Δευτέρα 25 Ιουνίου 2018

Έφτιαξα υγιεινή μαρμελάδα με βανίλιες από τον κήπο μου!!



    Καλησπέρα αγαπημένες μου!!



   Το καλοκαίρι που έχουμε πολλά και φρέσκα φρούτα είναι μια καλή ευκαιρία να φτιάξουμε μόνες μας μαρμελάδες ώστε να έχουμε και για τον χειμώνα. 

Εγώ έφτιαξα μαρμελάδα με φρέσκιες βανίλιες από την αυλή μου, οι οποίες φυσικά δεν έχουν φάρμακα και έτσι χρησιμοποίησα και την φλούδα του φρούτου. Ταυτόχρονα όμως προσπάθησα να κάνω μια πιο υγιεινή παραλλαγή της κλασικής μαρμελάδας που έχουμε στο μυαλό μας, χρησιμοποιώντας ελάχιστη ποσότητα καστανής ζάχαρης, και αυτό γιατί η ζάχαρη λειτουργεί ως συντηρητικό με αποτέλεσμα η μαρμελάδα μας να έχει πιο μεγάλη διάρκεια.



Υλικά 

  • 500γρ βανίλιες πλυμμένες, χωρίς το κουκούτσι (αν είναι από τον κήπο σας μπορείτε να τις αφήσετε με την φλούδα)
  • 170γρ μέλι (εγώ χρησιμοποίησα μέλι κουμαριάς)
  • 30γρ καστανή ζάχαρη
  • Μισό ξινόμηλο και τα κουκούτσια του (ώστε να πήξει η μαρμελάδα, γιατί δεν χρησιμοποίησα ζελατίνη)
  • Λίγο χυμό φυσικού λεμονιού (κάποιες σταγόνες) 

Προαιρετικά:  Επίσης χρησιμοποίησα λίγη φυσική βανίλια, φαγόπυρο (2 κ.σ) και σπόρους αμάρανθου (1κ.σ)


Εκτέλεση

  Αρχικά αφού έπλυνα τις βανίλιες και έβγαλα τα κουκούτσια, τις άλεσα με το μπλέντερ χειρός αλλά αφήνοντας και μικρά κομματάκια γιατί προσωπικά μου αρέσει. Το ξινόμηλο το άλεσα τελείως και στη συνέχεια έβαλα όλα τα υλικά σε ένα κατσαρολάκι σε χαμηλή φωτιά. 

Μέσα σε ένα κομμάτι τούλι έβαλα τα κουκούτσια από το μήλο (μπορείτε να βάλετε και από κυδώνι καθώς έχουν πολύ πηκτίνη) και ανακάτευα συνεχώς για να μην κολλήσει η μαρμελάδα. Κατά την διάρκεια του βρασμού θα δημιουργείται αφρός τον οποίο πρέπει να αφαιρείτε με ένα μεγάλο κουτάλι.

Σιγά σιγά θα αρχίσει να πηχτώνει η μαρμελάδα μας, οπότε και αφαιρούμε τα κουκούτσια και συνεχίζουμε το ανακάτεμα. Και έτοιμη, τόσο εύκολα. Η γεύση της μαρμελάδας με τις αναλογίες που χρησιμοποίησα εγώ, είναι γλυκόξινη. Σίγουρα θα δοκιμάσω και άλλες παραλλαγές. Συντηρείται στο ψυγείο σε αποστειρωμένο γυάλινο βάζο.

Καλή επιτυχία!!




Stay Tuned!!

  • Instagram: aggeliki_agrafioti

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου